Mysteriet med min forsvunna roomie

Mysteriet ar lost!

Sa har var det: Eftersom min gamla och mycket omtyckta roomie Maria akte hem i slutet pa forra terminen var det meningen att jag skulle fa en ny denna termin. Nar jag kom tillbax forra mandagen var andra halvan av rummet fortfarande tomt...
Jaha tankte jag, jag kanske ska fa en local istallet for en utbytesstudent som ny roomie. Dagarna gick men ingen ny dok upp. For tva dagar sen, i mandags, knackade det pa dorren. Dar ute stod Isa, en tjej som pluggar medieteknik pa KTH. Hon skulle ha varit min roomie egentligen. Hon flyttade in ca en vecka innan jag kom tillbaka och under den tiden larde hon kanna Josanna, en tjej fran Jonkoping. Josanna bor i samma laftgang som jag men hon hade inte fatt nagon roomie. De blev iallafall vanner och Isa bestamde sig for att flytta in till Josanna istallet.

Hangde ni me!? Haha...

Nu bor jag iallafall ensam, vilket faktiskt kan vara ratt skont pa satt och vis. Och jag har tva supergulliga tjejer att hanga med nagra dorrar langre bort. Bada gillar traning oxa och jag och Josanna har redan satt upp hoga traningsmal for den har terminen ;) Perfekt!


Har aven signat upp mig for en Yogalates (kombination mellan yoga och pilates) klass varje tisdag den har terminen. Har aldrig riktigt gett "sporten" en chans forut men tankte varjefall prova nu. Hade forsta klassen igar och hittills kanns det kul! Man kanske blir lite smidigare iallafall ;)


Kommentarer
Postat av: Pernilla

Hej tjejen,



Det ser ut som du har det underbart därborta. Jag läste att du ska ge yoga en chans.....:). Du kommer att älska det om du ger det en chans.... ge bara inte upp efter en gång- jag gillade det inte direkt när jag började. Hemma är allt annars bara bra. Har kommit igång med träningen efter jul. Ska bli riktigt skönt att få hem min träningskompis snart. Du är fortfarande på att köra vansbro i sommar?

Ha det så gott. Puss och kram, Nilla

2010-01-23 @ 12:19:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0