Kort brief av veckan som gått

Första veckan i skolan avklarad... Så, vad har hänt då?

Veckan började i måndags med en fruktansvärd hemlängtan. Efter att ha varit två i lite mer än tre veckor så blev första natten ensam, väldigt ensam.... Kan dock berätta att allt känns bättre nu ju mer man kommer in i allt igen.

Tisdagen var dagen då Lasse skulle flyga tillbax till Svea rike. Han och jag körde först Bugis Street Market, köpte honom en kamera vid Sim Lim Sq och sedan vidare för en liten vandring runt Orchard Rd. Senare mötte vi upp Mange och tog en drink på New Asia Bar (ni vet den i Swiss hotell på 71 våningen). Efter det blev det Raffles Hotel och den obligatoriska Singapore Sling drinken ;) Första gången jag var där faktiskt och måste säga att jag gillar stället skarpt!


Jag, Lasse och våra Singapore Sling's

Onsdagen blev till att återigen köra avskedsmiddag och drinkar med Lasse. Han hade nämligen kollat fel på sin flygbiljett med en dag. Middag i Boat Quay med Mange.

Under torsdag dag hade mountaineering klubben satt upp en klättertävling på skolan, Bouldermania. Alla fick var med och tävla men eftersom mina skor var i tvätten (de luktade skunk efter att aldring riktigt blivit helt torra från Deep Water Soloingen) så fick jag avstå...


Bouldermania-väggen uppsatt på skolområdet

Hade även en annan vän, Hampus Näktergal, som har vart och rest runt i Asien. Han flög hem till Sverige på Torsdag kväll och vi hann med en middag tillsammans innan.

Fredagssysslan blev kära gamla Yishun med de höga klätterväggarna. Åkte dit med Jiaqi, Markus och Jiaqi's vän Yeelong. Efteråt käkade vi middag ihop med ett par andra polare till Jiaqi, bla Alvin som jag reste med till KL förra terminen.

Hela lördagen spenderades på Sentosa med Markus och hans Linköpingsgäng. Volleyboll och allmänt slappande.
På kvällen blev det Sangria fest med massa folk från NTU. Det har ju kommit en hel del nya människor hit nu ;)


Markus pinuppar sig på Sentosa, haha


Inte många stränder man har den här utsickten ifrån. Stora fartyg och oljeriggar!

Söndag blev en riktig kulturdag! Jag Mange och Max Odén besökte nämligen National Museum of Singapore. Intressant!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0