Sweden Day!

Nu i tisdags hade vi heldagseventet Swedenday pa NUS universitetet. Som jag berattade innan hade vi en hel del svensk relaterade handelser under dagen, bla en fashion show med svenska designermarken. Om det blir bra bilder darifran sa lagger jag upp dem senare. Det bjods aven pa pepparkakor, vaniljdrommar och lingonsaft, allt inhandlat pa var kara IKEA, haha.

Ni ska bara veta hur poppis det ar bland singaporianerna att aka till Sverige. Precis som att Singapore ar exotiskt for oss sa ar Sverige minst lika exotiskt for dem ;) Manga ar helt excalterade over att fa se sno for forsta gangen. De mest populara universiteten skulle jag saga ar helt klart KTH och KI. Nar man sager KTH (och det ar den svenska forkortningen!) sa vet alla vilket universitet man pratar om. Manga i min klass pa NTU har fragat mycket om sverige och KTH/KI. Soktrycket ar stort och de ar bara de med basta betyg som far aka ivag till Sverige.


Josanna, jag och Isa representerar Sverige!


Massa universitetsbroshyrer huller om buller... Dalahasten ar pa plats!


Ola (fran min klass hemma pa KTH) och jag vid midsommarstangen


Mona och jag


Sverigesugna singaporianer


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0