MRT Pub Crawl

En gang varje termin annordnas en "MRT Pub Crawl" for alla de tre stora universiteten; NTU, NUS och SMU. MRT ar namnet pa deras tunnelbana. Jag var aldrig pa den forra terminen men horde efterat att det var riktigt kul, sa jag tankte att jag skulle ge det en chans i onsdags kvall =)

Allting gar ut pa att man delas in i lag och blir tilldelad en t-shirt i en skrikande farg (den har gangen limegron, hehe). Man aker tillsammans pa MRTn och vid ett visst antal stopp gar man av och tar en ol pa nagot stalle i narheten. Efter ett antal stopp har man tagit sig anda in till Clarke Quay och dar fortsatter allt med dans pa Home Club. Det ligger inte helt i singaporianernas kultur att ga ut och dricka pa klubbar och pubar, varjefall inte alls i samma omfattning som for manga svenskar. Men jag lyckades efter en lang overtalning fa med min kara van Jiaqi och hans flickvan Candice. Det har var en av mina absolut roligaste kvallar under min Singapore tid! haha! Gu va vi dansade i slutet, och tom Jiaqi som tidigare havdat att han aldrig dansar... =) 


Forsta stoppet, Jiaqi och Candice plus en hel dros grongolingar i bakgrunden.


Markus och hans bror Erik uppe vid en av MRT stationerna.


Tva versioner av hur man kan skriva Michaela pa mandarin. Utalas typ mi-tzii-laah.
Haha, Gunde Svan? dromde forresten den natten att jag akte vasaloppet...



Kolla vad fint Jaiqi har skrivit uppe pa vanster axel till mig och H!!


Herre gu, Tequila... det har kan ju inte sluta bra, haha!


Candice och Jiaqi provar svenskt snus!


Kineserna inne pa 7eleven, haha! 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0