Wednesday = Free Day

Igår, onsdag, hade jag min lediga dag. Men hela dagen var fullspäckad med grejer! På förmiddagen blev det lite plugg och sen när Emily var klar med skolan vid ett gick vi till gymmet en sväng. Vid 3 hade International House anrodnat ett event som hette "Discover Asia". Två killar från STS travel var där och pratade om olika platser man kan åka till runt om i Asien och vad de rekommenderar. Eventet var väl egentligen till för de som aldrig rest förrut eftersom många utbytesstudenter är utomlands nu för första gången (för nästan alla mina amerikanska kompisar är det första gången utomlands, om man inte räknar med Spring Break i Mexiko...). Man fick iallafall en grattis Lonely Planet bok =)

Vid 6 drog jag ner till boulderinggymmet för att klättra lite med Jabir, en kille från min franska grupp. Han har precis börjat klättra den här terminen. På onsdagar är det träning för alla nybörjare så de va rätt kul att för en gångs skull inte vara sämst på väggen, hehe. De bästa här är som fastklistrade på väggen och man har inte en chans emot dem. Men de är väldigt inspererande att kolla på!

Vid halv 8 var det sedan möte i mountaineering klubben där de gick igenom allt som kommer att hända under året. Det kommer vara en del tävlingar som säkert är kul att gå och titta på. Man fick även skriva upp sig i vilken grupp man ville tillhöra. Man kan välja på att vara en competitive climber eller en recreational climber och såklart valde jag det sista eftersom det är massa obligatoriska träningar annars. Jag vill kunna gå ner och klättra lite när man känner för det.

Vid halv 10 träffade jag, Emily och en koreansk tjej upp Ahmira. Ahmira är en av de muslimska tjejerna vi träffade på förra veckans Ramadan middag. Hon är med i NTUs muslimska förening och ville intervjua icke-muslimer som som var med på det eventet. Det kommer bli en artikel om oss i NTUs skoltidning. Hon frågade frågor som vad vi tyckte om den kvällen, om vi hade lärt oss mer om islam under den kvällen, vad vi hade för tankar om muslimer innan och efter middagen osv osv...

Efter det blev det Ladys night eftersom en av amerikanerna här fyllde 22. Så jag följde med hela det amerikanska gänget till ett ställe som heter Zouk. Så himla kul, när djn spelar vissa låtar (som tydligen är jättepoppis här i Asien) ställer sig alla mitt på dansgolvet och dansar till samma kooregrafi, haha!



Intervjun med Ahmira


På väg till Zouk! Anna, Nicole, jag och Emily


Zouk. Jag och födelsedagsbarnet


One for one! Wohoo! (misslyckat kolla-i-kors försök, haha)


Zouk. Emily och Nicole



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0