Halloween Party

Igår firades halloween med de tre största skolorna i Singapore; NUS, NTU och SMU. Alla klädde ut sig och åkte iväg i bussar till en "haunted mansion" mitt ute i ingenstans. 600 studenter ute i skogen! Liveband! Weee!

Alla amerikanskorna i min hall hade såklart stenkoll på det här med Halloween, haha! Jag har alltid trott att man ska klä ut sig till nåt läskigt som häxa typ. Men nä! Man kan klä ut sig till vad man vill... Skulle ha frågat syrran om råd innan eftersom hon har koll på amerikanska traditioner men det slutade med att jag gick som djävul ivarjefall.


Jean som buddist munk


Sonia som nörd


Haha!


Casper? Scream? Mumie?


Fidel Castro


Castro-Bastian, djävulen och cabaret dansaren Emily


Jag och mimmi-Alisha


Haha! I Singapores tunnelbana (MRT) så är det bilder överallt på en kille med en sjukt stor leverfläck precis bredvid munnen. Han ska vara någon typ av förebild som visar hur man beter sig i tunnelbanan. Det visas tom rap-videos med honom där han sjunger om hur man går på/av på rätt sätt, att man lämnar plats åt äldre, att man går längst bak i bussen så att alla får plats osv. Vi kallar honom MRT mannen och det va ju ganska många som klädde ut sig till denna legendariska man...


Han e där när man går på MRTn...


Han är där för att säga att man ska lämna plats på reserverade säten...


Han var på halloweenfesten igår...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0