Blixtar, åska och regn

När det regnar här i Singapore blixtar det vanligtvis samtidigt, och där det blixtrar så är det ORDENTLIGT! Natten till tisdagen var nog det absolut värsta ovädret hittills. Jag vaknade upp av att blixten slog ned med ett dundervrål och regnet bara forsade ner! Hela rummet lystes upp ett antal gånger precis som om någon tänder o släcker lampan hela tiden. Blev ju inte mycket sömn den natten men det är rätt häftigt med sånna här oväder. Man får aldrig vara med om det i Sverige. Jag drömde även mardröm den natten och hade tydligen börjat ropa på Maria i sömnen, haha! Hon måste tycka jag e så konstig...

Tisdag kväll gick jag och Maria på bio och såg Inglorious Bastards. Flummig film men Brad Pitt är cool! Bio kostar 7,5 dollar per person här i Singapore, vilket är 35 kr! Så billigt =)

Ikväll ska jag och amerikanskorna gå och se finalen i "Hall 2's got talent" (Om vädret tillåter förstås eftersom det är utomhus...). Då får vi se om de finns några talangfulla kineser i vår Hall, hehe.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0