Amirah o jag

Amirah är en av de gulligaste och mest omänksamma människorna jag har träffat här på NTU. Ni har sett henne förrut här i min blogg när jag varit iväg på olika muslim event. Förra veckan fick hon reda på att hon fått en utbytesplats till Canada. "Praise to God!" fick jag i ett sms av henne då.
Hur coolt är inte det att hon som ensam muslimsk tjej ska åka till Canada för att plugga!? Utan någon manlig släkting som sällskap!

Hon berättade för mig att hon varit i Canada förrut när hon var under 18. Då åkte hon dit med sin moster och direkt när de hade landat och gått igenom kontrollen tog de hennes pass ifrån henne och hon fick inte lämna flygplatsen. Vet ni varför? Jo, för att mostern inte hade något intyg från hennes föräldrar att hon var tillåten att resa tillsammans med Amirah. Kidnappningar är tydligen vanligt... När allt ordnat upp sig och de förstod att Amirah oxå kunde prata helt flytande engelska så fick de gå.

Ikväll käkade vi Halal mat ihop eftersom vi kanske inte kommer ses mer innan vi båda åker. Den 21 december är det tydligen ett sjukt stort muslimevent i Toronto oxå som hon absolut inte ville missa.

Om ni är intresserade kan ni läsa hennes blogg här



Jag o Amirah

Kommentarer
Postat av: amirah

aww. loves... [okay i'm pretending to understand what you wrote :)]



2009-11-21 @ 11:22:17
URL: http://keutara.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0