Chinese New Year Dinner with Jiaqi & Candice

Jag, Jiaqi och Markus har snackat så himla länge om att styra upp en middag tillsammans med hans finalproject proffesor här i Singapore. Han är nämligen oxå svensk. Nå, ikväll kom vi varjefall till skott och gjorde det till en Chinese New Year middag. Jiaqi tog med sin flickvän Candice och jag tog även med Isa och Josanna, tjejerna från min hall. En tradition är att alla ska blanda en kinesisk "sallad" ihop. Alla ingredienser läggs på en tallrik och sen tar alla gästerna sina chopsticks och kastar upp maten i luften sammtidigt som allt blandas. Själklart blir det rätt grisigt runt bordet då oxå, haha. Den som kastar maten högst får sin högsta önskan uppfylld. Denna tradition kallas lau hay.


Candice och Jiaqi. slladen oblandad mitt på bordet.


Hann bara få en bra bild precis i början av "matkriget". Jiaqi va snabb ;)


Så himla mycket mat! Och mer är påväg in...


Singapores berömda chilicrab. Äntligen fick jag prova den och den var verkligen sjukt god!!


Hela gänget f.v: Jiaqi, Markus, Josanna, jag, Isa, Proffesor Martin och Candice


Efter middagen vidare till Holland Villages för efterrätt ;)


Imorn ska jag hem till min singaporianska vän Letitia och fira kinesiska nyåret även hos henne. Men imorn är det hemma i hennes hus. Ska va där redan klockan 1pm och vi ska både ära lunch och middag. Det enda kineserna gör att att käka känns det som, haha!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0