Climb? On!!!

Kan ju berätta att man känner att man lever idag... Varenda liten muskel i hela kroppen är öm, haha! Men fy fasiken va kul de va! Bland det roligaste jag någonsin gjort!

Alla vi NTU klättrare kom dit vid halv 9 för att registrera oss och byta om till den oranga climb on tröjan som alla tävlande hade på sig. Arrangörerna hade byggt upp ett område med en rad olika väggar. På varje vägg fanns ca 3 olika problem (leder) att lösa. Alla problem var graderade med olika antal points. Allt från 50 - 9990 points (tror ingen klarade den som gav 9990...). Allt gick ut på att samla ihop så många poäng man bara kunde. Man kunde välja att tävla i team (vilket jag gjorde), induviduell eller elit. Skillnaden på induviduell och elit var att man i elit bara fick räkna med tio av de bästa lederna man klarat.

Klockan 9 började tävlingen och höll på ända till kl 17. Under dessa 8 timmar gällde det att samla ihop sa många poäng som möjligt! När allt började kändes det precis som att man var ett litet barn på Disneyland, haha! Man sprang bara runt och ville pröva ALLT! De hade även en DJ som spelade massa bra musik hela tiden så man var ju sjukt taggad! Tyvärr körde jag slut på mig själv rätt tidigt och kunde bara göra "lättare" problem i slutet...


 

ClimbOn 2009 öppnar!


En av väggarna. Lederna börjar på ena sidan, upp över bollen som inte är still, och över till andra sidan väggen... 5000 points problem...


En annan av väggarna...

Problem 39, 1000 points. Vid varje vägg satt domare och stämplade i ens tävlingskort de problem man klarade.


Tävlingen i full gång!



Ett 800 points problem


Jag klarade den =) (Maste då ha båda händerna på gula dubbeltejpen högst upp)


Jag med 2 tjejer från NTU Climbers


Ett 1200 points problem, de va här jag körde slut mig, fy fasiken va jag kämpade! Tyvärr ville det sig inte den här gången... Ändå är crimpgrepp min specialite...


Små fingergrepp på 1200aren


Lite för kort i rocken för att nå greppet...


Bernad fran NTU Climbers provar pa 9990 points problemet, lycka till....


Bonseing fran mitt team pa en 3000 points led

Inspirerande att se så många gryma klättrare!



Lite paus mellan väggarna ;)

När tävlingen slutade satte de istället upp en dyno tävling. Dyno är när man börjar på ett par grepp långt ner och sedan hoppar upp till nästa grepp. Världrekordet på 2,5 meter (2007) skulle försöka slås. Från NTU hade vi amerikanaren Cary. Tyvärr klarade han bara upp till 2,1 meter. Han som vann hoppade 2,2 så det blev inget världrekord i år...

 


Dyno-väggen. Man börjar längst ner och hoppar i 45 graders vinkel. Vita pilen högst upp är killarnas världsrekord på 2,5m. Pilen under är tjejernas världsrekord på 2m.

Sjuklig spänst den här killen har...

 

Efter tävlingen gick alla från NTU Climbers och åt middag på IKEA, haha! Svenska köttbullar går hem riktigt bra hos asiaterna.

Nästan hela klubben på IKEA

 

Nä nu måste jag verkligen gå och lägga mig! Imorn har jag franska prov...

Kram alla!

 


Kommentarer
Postat av: Uzzie

Trevligt!

2009-11-02 @ 16:48:33
Postat av: Uzzie

Oh ja, kan du prata Franska?

2009-11-02 @ 16:50:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0