Around Penang Island

Har varit och kollat runt på Penang idag. Började med Spice Garden där de odlar allt från chili till kanel och vanilj. Efter det blev det Butterfly Farm där de har massor av fjärilar, reptiler och andra djur.

Fruit Farm uppe i bergen var en av mina favoriter =) Där gick vi runt och blev guidade om alla tropiska frukter som växer här i Malaysia. Hade inte ens hört talas om hälften av dem, hehe. Efter det fick man äta så mycket frukt man ville och dricka massor med färskpressad juice, mmmm.

Drog sedan vidare till ett buddistiskt tempel här på Penang, det största i hela Sydost Asien. Det var massor av munkar där som tillsammans hade bönestunder på olika ställen i templet.

Vi avslutade på Penang Hill. Där uppe kunde man se utsikten över hela Georgetown och även solnedgången, hur fint som helst.


Familjen turist =)


Inne på Butterfly farm


Bara måste visa den här coola grodan, jag e ju lite svag för dem, haha!


Inne i Buddisttemplet är hela väggarna täckta av små Buddah statyer.


Gulliga gamla munkar


Skål på er! Mig går det ingen nöd på just nu ;)

Kommentarer
Postat av: Sanna Sjöholm

Hej gumman!

Hoppas allt är bra med dig, verkar som att du har det toppen nu när familjen är hos dig me!

Tänkte kolla om du har någon adress som det kanske kan dyka upp ett julkort på så småningom? =)

Kommer kanske att bli lite försenat men bättre sent än aldrig, eller hur?!

Kan väl maila den till mig isf??

Ta hand om dig och njut!

Puss o kram Sanna

2009-12-10 @ 19:33:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0