Baybeats Festival

Den här helgen har varit så himla bra! Vi valde att stanna kvar i Singapore eftersom det var Baybeats hela helgen. De satte upp tre scener inne i stan med massa olika band man kunde gå och kolla på gratis, och alla vet ju att gratis alltid e kul ;)

Men jag börjar berätta från fredags. Jag, Jiaqi (min nya kineskompis) och en svensk kille Markus åkte iväg upp till Yishun. Ligger en bra bit upp, mot Malaysiska gränsen. Där har de artificiella väggar utomhus på ca 25 meter! Och eftersom det var utomhus så blev det oxå sjukt varmt... Efter klättringen drog vi iväg till ett matställe och käkade middag ihop.



Jag och Jiaqi


Markus säkrar mig

På lördagen följde jag med Emily till en bbq fest. Emily är en amerikanska som bor i samma loftgång som jag. Hur skön som helst och de e typ henne jag hänger med mest här. Sportig tjej och de gillar ju jag ;)
Hon och Heather hade lärt känna några fransmänn (och tjejer) så de bjöd på grillspett och kyckling!


BBQ


Emily, Heather och jag

Efter grillningen drog vi in till Esplanade för att kolla banden. Vi mötte upp Lars, Nils och 2 franska killar från NUS.


Asiasisk DJ på scenen. Gu va alla dansade =) Hon va så jäkla cool


Gulliga Emily


Larsa dansar vildast av alla som vanligt, haha..
Svettomanen var ju tvungen att gå och torka t-shirten i handtorken på toan flera gånger ;)

På söndagkvällen åkte vi faktiskt till Svenska kyrkan... Säga vad man vill om Svenska kyrkan men jag tycker att det är bra att de har stationerat ut massa runt om i världen. Här är en mötesplats för alla svenskar och norskar som bor i Singapore. Varje söndag har de grillbuffé för bara 15 SingDollar och det var fullt me skandinavisk mat uppdukat. Gu jag åt mig proppmätt för flera dag framöver... En torsdag varje månad har de även student buffe. Här kommer man nog spendera ett antal söndagsmiddagar och torsdagsmiddagar.




Johanna, Nils, Kaj och John tar för sig av buffén

Dagens (väldigt) deprimerande fakta om Singapore:
Här är det obligatoriskt för alla killar att göra två års militärtjänst. Stenhårt på att alla måste göra det och det finns endast ett sätt att komma ur det. Nämligen att säga att man är homosexuell. Då FÅR man inte göra lumpen. Om man nu säger att man är det följer oxå att man aldrig får gifta sig med en kvinna någonsin i framtiden.

Tror de inte gillar homosexuallitet här riktigt. På Lars fysikföreläsning beskrev föreläsaren två attraherande krafter som "en tjej och en kille" och två repellerande krafter som "två killar". När Larsa påpekade detta verkade han inte riktigt fatta att det faktiskt inte riktigt är ok att uttala sig så. Flera andra har berättat om liknande grejer men jag kommer inte på mer just nu.


Till min älskade Vera: Jag ska försöka kolla upp tvillingchansernana för dig! Vet ju att du vill ha en hel drös me ungar och agera bullmamma!

Kommentarer
Postat av: Veronica

Hahaha.. mkt lustigt.. Jo bullar och barn är ju min passion här i livet.. jämförde snarare risken för tvillingar med risken för cancer ;)



Dagens deprimerande fakta va verkligen hemsk ju! Jämställt samhälle, verkligen!



Verkar bli mycket religion för dig där borta! Funderar du på att konvertera själv är planen att få muslimer att konvertera? ;) Eller är det bara billigt med mat vid dessa tillställningar?! :P



Puss o kram!

2009-09-06 @ 20:15:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0