Welcome Lunch for Biological students

Traffade lite andra utytesstudenter pa den anordnade lunchen, men vi var inte manga... tva av dem va svenskar. Traffade aven en svensk proffessor i kemi fran Stockholms Universitet som hade akt ner hit for ett forskningsprojekt och fastnat har. 7 ar hade han bott har for att han gillade Singapore sa mycket. Om man ska halla pa med forskning speciellt inom BIO omradet sa ar tydligen Sverige inte det basta stallet att vara pa. Har i Singapore satsar de hur mycket pengar som helst pa olika BIO projekt.

I stamcells kursen som jag laser ingar en hel del etik oxa som ni sakert forstar. Tva av de mest framstaende motstandarna till forskning pa embryonala stamceller ar forra Paven och forra president Bush. Nar Bush var president stod det mesta av stamcells forskningen still men nu nar Obama blivit president hurrar hela forskar varlden eftersom han oppnat upp mycket av vad som ar tillatet att forska pa. Vi pratade en del om det har pa forelasningen idag och var forelasare visade lite komedi stripar som gjorts under Bush perioden bl.a. den har:

 

Idag har jag aven fatt mina forsta boter har i Singapore! Jag och min rumskompis Maria begick det oerhort kriminella brottet att glomma taklampan pa i vart rum nar vi inte har dar! Herregud hur kunde vi glomma det... 5 dollar i boter och paskrift att men erkanner sig skyldig till "brottet"...
Som sagt, de e lite annorlunda har fran hemma i Sverige. Inga killar pa rummet efter halv 12 och innan det ar det minst shorts som galler.

Appropa ingenting larde en mandarin-kines mig att mitt namn betyder Honey-Milk pa hans sprak, hehe.
Imorn ska jag in till stan och se om jag kan fixa min kamera. Sjukt segt att den inte fungerar just nu...

Kram alla mina fina vanner!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Hoppsan, då blir det månag böter för dig!!!



Puss mamma

2009-08-21 @ 13:06:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0