Ensam blond i ett hav av asiater

Pa min skola NTU ar det inte alls lika manga utbytesstudenter som pa NUS. Dar kryllar det av svenskar och annat lost folk! I alla mina kurser forutom developmental biology (tre canadensare) ar jag ensam utbytesstudent vilket ar en ratt spannande upplevele. Man sticker verkligen ut med sitt utseende och iborjan tyckte jag att de kandes ratt jobbigt. Nu har jag vant mig och tycker att det ar ratt kul att vara sjalv bland alla asiater. Igar hade vi labb och alla asiater ar sa himla nyfikna pa en. Alla vill komma fram och fraga vart man ar ifran och hurdant Sverige ar. Slutade med att typ alla i min labbgrupp tanker aka till Sverige pa utbyte nu, haha... och sa fnittrar de hela tiden at allt. T.o.m. sa att inte ens jag ibland fattar va som e sa kul. Och nar jag sager fnittrar sa menar jag verkligen fnitter a la femte klass, aven killarna. Med alla ar hur gulliga som helst!

Till mina nordiga kompisar hemma pa KTH och andra intresserade tankte jag bara beratta lite om labben. Vi haller pa att undersoka modelorganismen C.elegans (masken) och har kollat pa den under mikroskop. Det finns tva typer: Hemafroditer (som parar sig med sig sjalva) och hanar (som parar sig med hemafroditerna). Vi odlade upp hemafroditerna pa samma agarplatta som hanarna och kunde se nar de parade sig under mikroskopet, sa himla kul! haha! Nasta vecka ska vi odla upp deras embryon och da kan man se under luppen hur cellerna borjar dela sig (1 blir 2, 2 blir 4 osv...) Tar namligen bara 50 timmar for ett embryo att bli en vuxen mask.

Imorn ska jag pa en lunch anordnat av Biological science  och som bara ar till for utbytesstudenter, sa da kanske jag traffar lite fler i min sitts ;)

Inga bilder i det har inlagget heller tyvarr. Nu e det inte bara datorn som kolappsat utan aven min kamera. Varje gang man slar pa den sager den "objektivfel"... Nan som vet vad som menas med det? Tankte ta med den in till stan i helgen sa att ngn kan kolla pa den.

Har aven borjat loptrana lite har oxa! Men man kan bara springa efter ca 7 pa kvallen, om man inte gillar sjalvplageri forstas. Simmtranat har jag gjort lite ocksa. Maste borja forbereda mig for nasta ars alla klassikerlopp sa att jag kan sla Pernilla ;)

Kram till er alla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0