Alla kurser fixade

Nu har jag antligen fixat till alla kurser jag ska lasa! De har 2 forsta veckorna i skolan ar sakallade add&drop period vilket menas med att man gar runt och provar pa olika klasser man ar intresserad av och sedan valjer man dem man helst vill lasa, farutsatt att det finns platser kvar da saklart. Jag har fatt alla kurser som jag ville ha efter de har dagarnas prova pa klasser. De kurser jag kommer lasa ar:

Developmental Biology
Cancer Biology
Neurobiology
Stem Cell Fundamentals
French level 1


Med de har schemat kommer jag vara ledig pa onsdagar vilket ar skont. Da kan man antingen hitta pa massa saker eller vara i skolan och plugga.

Det roliga med att plugga biologi ar att man pa typ varje lektion far reda pa massa smafakta som ar kul att beratta for andra. Ni som kanner mig har sakert fatt lyssna pa en del... hehe.

Dagens roliga fakta (fran neurobiologin):
Alla personer fods med att antingen vara vansterhanta eller hogerhanta. Om man sedan tvingar tex en vansterhant person vid 7 ars alder vid skolstart barja skriva med hogerhand sa kommer den personen aldrig att kunna bli helt hogerhant. Man kommer istallet vara lite halvbra pa bada handerna. Grejen ar att nar man sedan vaxer upp kommer dessa personer ha valdigt svart att skilja pa hoger och vanster vid snabba beslut... Maste saga att jag kanner igen mig lite. Jag har ju aven besticken i "fel" hand och klockan pa "fel" arm. Sakra pa att jag inte foddes vansterhant mamma o pappa...?


Under den har veckan har de aven satt upp sakert hundratals olika bas runt om pa skolan. Dar kan man signa upp sig for alla mojliga olika klubbar och foreningar. Allt ifran religosa foreningar, sprak foreningar, sport foreningar.... massor!
Bland sport har de bla konstakning, haha! Gick forbi dar for att kolla vad det var och de va ju inte pa nagon elitniva precis... Signade upp mig i deras mountaineeringsklubb sa jag ska dit nasta vecka och prova pa deras bouldring.

Na nu ska jag ivag till en lektion! Kram alla!


Kommentarer
Postat av: Veronica

Hej sötis!!!

Jag har varit lite off-line de snaste veckorna, så kul att äntligen få läsa lite om dina äventyr igen!! Känner definitivt igen mig från "dagens fakta"! Har mer el mindre aldrig lyckats skilja på höger o vänster, hade jätte svårt att lära mig skriva med "rätt" hand när jag började skolan (ser iofs fortf rätt fult ut..) och saker jag lärt mig på äldre dar gör jag tydligen som vänsterhänt, tex serverar, smsar m.m Tack för den mamma+pappa!



Kul att du gått med i klättringsklubben. Jag och Pernilla hoppas vi kommer iväg en gång i veckan trots att du inte är här.. buhu, nu saknar jag dig igen!! Och snart lämnar Marcus mig oxå, den 20 september. Så jag MÅSTE köpa biljetter österut i jul! =)



Ha de underbart gumman!

Massa pussar!!

2009-08-18 @ 11:49:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0